2013. március 11., hétfő

Harmadik nap
2013. március 9. szombat
Reggel korán keltünk, hogy még a szobákat is rendbe tehessük. Finom reggeli után indultunk a belvárosba.
Elbúcsúztunk új barátainktól, és megbeszéltük, hogy tartjuk majd a kapcsolatot a facebook oldalon keresztül.

Kassán még megnéztük a Miklós börtönt és a Rodostói házat, amely hű mása az eredeti háznak. A Miklós börtönben körülvezettek minket, láttuk a hóhér lakását, és tájékoztatást kaptunk a hóhér családjának elszigeteltségéről, és az elítéltek kínzásainak módjairól.

Elindultunk hazafelé, azzal a szándékkal, hogy megnézzük még Rozsnyót, Rimaszombatot, Alsósztregovát és Szklabonyát.

A tűzoltótorony előtt
Rozsnyón még éppen nyitva találtuk az utazási irodát, így a püspöki székesegyházat is kinyitották nekünk. Kedvesen elmondták a templom történetét, alaposan megnéztük a képeket. Egy szolgálatkész úr az utazási irodából bemutatta a várost, elmondta, hogy nagy összefogással emléktáblát avattak Petőfi Sándornak, aki ebben a városban is megszállt. A Tűzoltótorony kulcsait is megkaptuk, innen megcsodálhattuk a kilátást.

Rimaszombaton a főtéren két templomot is találtunk, reformátust és katolikust. Rövid séta után tovább utaztunk
Zárt kapuk előtt
Alsósztregován sajnos zárva volt Madách háza, ugyanis felújítás alatt van.

Nagyon örültünk, amikor Szklabonyán nyitva találtuk Mikszáth Kálmán emlékházát. Ismét megbizonyosodhattunk arról, hogy az itt élő magyarok mennyire kedvesek. Sok érdekességet hallhattunk Mikszáth Kálmánról, és feleségéről. Érdeklődve böngésztük az anyakönyvi kivonatot, a bizonyítványt, az eredeti kiadású könyveket.

Amikor azt hittük, hogy vége van a látogatásnak, meglepetésünkre különböző játékszerek kerültek elő: gólyalábak,  "vívó" eszközök, és gyorsasági diótörő. Gyorsan elrepült az idő, indulni kellett. Összeálltunk egy utolsó csoportképre, és Magyarország felé vettük utunkat.
Hazafelé még egy meglepetés ért minket, 13+1 kérdésben számot adhattunk arról, hogy mit láttunk, hallottunk az elmúlt három nap. Holtverseny született, csapatonként egy-egy zacskó cukor volt a jutalom.

Este érkeztünk haza, szüleink örültek, hogy épségben megérkeztünk.

A Mikszáth ház előtt
Köszönjük a Bethlen Gábor Alapítványnak, hogy a HATÁRTALANUL pályázat keretein belül eljuttatott minket erre a csodás útra!